3 Ekim 2017 Salı

0 Brittainy C. Cherry - Sevgili Bay Daniels


~~~*~~~
Bilirim, zordur katlanmak acılara.
Ama yalvarırım dayan bir gün daha.
-Romeo'nun Arayışı
~~~*~~~

Geçmişin Kırıkları ile gönlümü çalan ve beni etkileyen yazar Brittainy C. Cherry'nin yeni kitabı Bay Daniels okundu ve bitti. İki günde okunup biten kitaplar kategorisinde yer alabilir bence. 

Sevdim.. kitabı da kurgusunu da sevdim... ama bir Geçmişin Kırıkları gibi değildi orası ayrı. 

Yazarın kurguları akıcı ve sıkmayan cinsten ve genellikle her iki kitabında da bu şekilde olduğundan genellikle diyorum, geçmişten yaralı ruhları birleştiren romanslar okuduğumuz için gereksiz kıskançlıklar ya da entrikalar yok. Zaten karakterlerin hayatları yeterince alt üst olmuşken bir de onların olmaması bence tam dozunda oluyor.

~~~*~~~
Dünyadaki herkesin kendine özgü bir tuhaflığa sahip olduğuna ikna olmuştum. Güzel olan veya güzel olduğunu umduğum şey ise, sizin kadar acayip bir insan daha olmasıydı. Diğer garip yarınızı bulma fikri oldukça ilgimi çekiyordu.
Ben hala o kişiyi arıyordum.
~~~*~~~

Yazarın duyguları ele alış biçimini, onları okura yansıtırken kullandığı kelimeler çok güzeldi. Bu kitaba başladığımda daha önce kitaba dair okuduğum yorumlardan sonra Geçmişin Kırıkları gibi müthiş bir kurgu olmadığının bilincindeydim ve kitaba dair beklendim de ona göre boyut aldı. Dolayısıyla beni hayal kırıklığına uğratmak yerine tam da beklentimi verdi. 

Geçmişin Kırıkları bambaşka bir şeydi. Ama Sevgili Bay Daniels'da kendi kurgusu içerisinde güzeldi bence. 

Kitabın konusuna kısaca bir değinmek gerekirse; Ashlyn ikizini kaybettikten sonra ne yapacağını bilemez fazlasıyla yaralı bir ruhu bedeninde taşırken bir de annesinden yediği vurgunla kendilerini terk eden babasının yanına gitmek zorunda kalır. Yolda gördüğü ve sonrasında istasyonda tanıştığı genç adamla aralarındaki enerji tam da birbirlerinin yaralarını sarabilecekleri boyuttadır. 
Daniel, ailesini kaybettikten sonra babasının en büyük hayali olan göl evini hayatta tutabilmek için çırpınırken istasyonda gördüğü Ashlyn'in bakışlarında tanıdık olan kaybetmişlikle ona doğru çekilmeye başlar.

~~~*~~~
Beni anlayabilecek birisiyle karşılaşmıştım. Bunu yalnızca onun gözlerine bakarak anladım. Gözleri olağan dışı, hatta insanın beynine kazınan cinstendi. Kederle dolu yeşil, güçlü gözler. Yıkılmış. Güzel.
~~~*~~~


~~~*~~~
Ben her şeyi mahvettikten ve onu korumak için tuhaf bir yol seçip, onu görmezden geldikten sonra benimle birlikte olmak istemeyebilirdi ama...
Ama ben onundum.
Hem de her bir parçamla.
~~~*~~~

İkisi arasında filizlenen aşk çok büyük engelleri de beraberinde getirmektedir. Bir çıkmaz hatta imkansız görünen aşklar ya bırakıp gidip ömürlerince yaralı ve kırgın kalplerinin yarattığı gözyaşlarıyla yaşayacaklar ya da imkansızı başarıp birlikte olmayı başaracaklardır.

Kitap sıradan bir aşk romanı olmanın yanında bir aile olmanın getirisini de anlatıyor. Ashlyn, babasının yeni ailesinin arasına girdiğinde aslında sadece kendisinin yaralı ve yalnız olmadığını görürken 'üvey kardeşleri' Ryan ve Hailey'nin de kendisi ile benzer bir çok yönünü görürken onlarla iyi arkadaş olmaya başlamasını da anlatıyor. 

Gabby... Ashlyn'in ikizi Gabby kız kardeşine bir liste ve listeyle alakalı bir mektup destesi bırakması... yazarın bu nereden aklına geldi bilmiyorum ama cidden çok etkileyiciydi. Çok beğendim bu detayı.

~~~*~~~
Aptalca olduğunu biliyordum ama bu gerçek karşısında üzülmeden edemedim. Neden insanlar en çok, onları görmezden gelen kimselerin sevgisine aç olurlardı?
~~~*~~~

Dürüst olmak gerekirse bu kitapta beni en çok etkileyen hikaye Ryan'ın hikayesi oldu. Belki kitap Daniel ve Ashlyn'in hikayesini anlatıyor olabilir ama Ryan... cidden gözlerimi dolduran satırların sahibiydi. 

Bölüm başlıklarında Daniel'in grubunun sözlerinin yer alması çok hoşuma gitti. Önce bir tereddüt ettim bir şair ya da bilmediğim bir müzik grubumu diye ama... Daniel'in müzik grubu olması... süperdi detaylar. Ki bu sözlerden birini yukarıda alıntıladım. Yoruma başlamadan önce okuduğunuz ilk alıntı :)

~~~*~~~
Sanki bu hayatta sevdiğin her şey ateşe verilmiş ve sen her şey yanıp kül olana dek öylece dikilip izlemişsin gibi. O anda tek yapmak istediğim şey sana sarılmaktı.
~~~*~~~

Jake... Ashlyn'in okul arkadaşı Jake... cidden beklemediğim bir karakter çıktı. Başta kötü çocuk modundaydı ama cidden Ashlyn'den hoşlanmaya başlaması ve tavırlarındaki değişimler çok ilginçti. Açıkçası ara bozan, kötülük yapan bir karakter diye bekledim. Yazar beni şaşırttı ve beni şaşırtan yazarları severim bence sizde sevin :D

Shakespeare alıntıları bu adamın kitaplarını okuma isteği ile doldurdu beni. Cidden bir el atmak istiyorum... neredeyse her kitapta adından bahsettiren bir ustanın kitaplarından uzak kalmak bana cahillik gibi geldi. 

Kitap tadında biten, kısacık, çabuk okunan ve okuru zaman zaman gülümseten zaman zaman hüzünlendiren bazen de gözlerini dolduran bir kurguya sahipti. Okumaktan sıkılmayacağınızı garanti ediyorum. 

~~~*~~~
Ona bu kadar yakın olup da, ondan bu kadar uzak hissetmekten nefret ediyordum.
Ona bu kadar uzak olup da, ona bu kadar yakın hissetmeyi seviyordum. 
~~~*~~~

Kitapta beğenmediğim tek kısım sonuydu. O da şöyle beğenmedim. Mutlu sonları severim bu kısmı değildi beğenmediğim kısmı. Ashlyn gitmeyi seçtiğinden sonraki kısımlar çok çabuk oldu bittiye geldi gibi geldi dolayısıyla da bu kısım beni tatmin etmedi. Yani Ashlyn gitme kararı aldığı ve gitti... sonra geri döndü... bu kısımlar özet geçilmişti ve daha detaylı okumayı tercih ederdim sanırım. 

Tek eleştirebileceğim kısım burasıydı. Onun haricinde çok güzel bir kitaptı. Tamam 5 üzerinden 5'lik değildi ama 3,5'tan 4 alır benden :) Yani normalde 3 verirdim ama Ryan ve Shakespeare alıntılarıyla 4'ü aldı benden :)

Yorumumu Ashlyn'e aşık olmaya başlayan biriyle arasında geçen diyalogla bitiriyorum ve şunu söylüyorum ki bence bu yazarın kitaplarını mutlaka deneyin.

~~~*~~~
"Benden hoşlanman için yapabileceğim hiçbir şey yok, öyle değil mi?"
"Jake, sen harika bir arkadaşsın..."
"Ama..."
"Ama kalbimi bir başkasına kiraladım denebilir ve henüz geri alamadım."
"O her kimse, geri vermeyeceğini biliyorsun. Kalbini yani.Çünkü bir erkek seninki gibi bir kalbi ele geçirdiyse, ondan sonsuza dek vazgeçmeyecektir."
~~~*~~~

Bu arada Beatles - Let It Be şarkısı kitapta adı geçen bir şarkı... bir dinleyin istedim :) 


Kitabın adı    : Sevgili Bay Daniels
Orijinal adı   : Loving Mr. Daniels
Yazarı           : Bristtainy C. Cherry
Çevirmen      : Gökçe Çiçek
Yayınevi        : Yabancı Yayınları
Sayfa sayısı    : 328

Kitabın tanıtım yazısı: 



İlgili kişiye,

Aşkımıza yasak demek kolay, bize ruh eşi demek zordu. Bence ikisi de doğruydu. Biz yasak ruh eşleriydik.

Edgewood, Wisconsin’e geldiğimde onu bulmak gibi bir planım yoktu. Joe’nun barına girmeyi, Daniel’ın müziğinin bende böylesine duygular uyandırmasını beklemiyordum. Sesinin, acılarımı dindirebileceğini tahmin etmezdim. Mutluluğumun geri geleceğini de.

Lise son sınıfa yeni okulumda başladığımda, ona Bay Daniels diye hitap etmeye hazır değildim ama bazen hayat yanlış zamanda, doğru nedenlerle karşınıza çıkardı.

Aşk hikâyemiz sadece fiziksel yakınlıktan ibaret değildi.

Aile de vardı işin içinde, yas da. Hayatta olmakla alakalıydı. Aptalcaydı. Acı vericiydi. Kederliydi. Kahkahaydı.

Bizimdi.

Bütün bu nedenlerden dolayı da, asla Bay Daniels’ı sevdiğim için özür dilemeyecektim.
 -Ashlyn Jennings-


“Size yaşam ve aşk dersleri verecek, endişe ve aşk acısı dolu bir kitap. Fakat en çok da kendinizi yalnız hissettiğinizde içinizi ısıtacağı için okunmalı. 5 yıldızlı mutluluk!”-Maryse’s Book Blog-

“Okuduktan uzun zaman sonra bile kalbinizdeki yerini koruyacak bir hikâye. Brittainy C. Cherry muhteşem bir roman yazmış ve bundan sonra ne yazacağını sabırsızlıkla bekliyorum!”-Aestas Book Blog-

“Sevgili Bay Daniels son derece tutkulu ve güçlü bir romandı. Asla unutamayacağım bir hikâye…” -TotallyBooked Blog-

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın