10 Mart 2017 Cuma

0 Julie Heaberlin - Ölüm Çiçekleri


~~~*~~~
Katil benim için altı kere güneş şapkası çiçekleri bırakmıştı. Nerede oturduğum da önemli olmamıştı. Beni şaşırtmaktan hoşlanıyordu. Artık bundan emindim.
~~~*~~~

Uzunca bir aradan sonra psikolojik gerilim- polisiye tarzı bir şeyler okudum. Bu türde okuduğumda beklentim hep yüksek oluyor ve hep bir ekşın bekleme modunda oluyorum. Açık yüreklilikle diyorum ki bu kitap beklentimi karşılayamadı.

Öncelikle, kitabın konusu arka kapakta yazdığı gibi. Tessa henüz 17 yaşındayken "Güneş Şapkası Çiçeği" isimli bir azılı bir seri katilden tek sağ çıka  kızdır. Bu durumun verdiği travma, psikolojik bozukluk ve korku içinde yaşayan Tessa katilin yakalanması ile rahatlayacağını düşünür. Ama... aradan geçen yirmi yıldan sonra evinin çevresinde Güneş Şapkası Çiçeği görünce korkuları tekrarlar ve yakalanmış olan adamın katil olmayabileceği gerçeği ile karşı karşıya kalır. Tessa, katilin kim olduğunu ve gerçeği ortaya çıkarabilmek için korkularıyla yüzleşirken aynı zamanda geçmişe gömdüğü bilinç altında kilitli tuttuğu gerçekleri yavaşça kabullenmek zorunda kalır.

Böyle anlatıldığında heyecanlı, nefes kesen ve adrenalin yüklü gerilim bekliyorsunuz ama beklemeyin. Bu yönde beklentimi karşılamadı.

Çok yavaş ve ağır ilerliyordu. Gerilim yaratan bir kısım yoktu ve biraz günlük tarzındaydı. Araştırma kısımları iyiydi belki ama Tessa'nın arayışlarındaki gerilim olması gereken yerlerde gerilim yoktu ve biraz yavan geldi.

~~~*~~~
Yavaşlayıp düşünürsen, her zaman doğru yanıtı bulabilirsin.
~~~*~~~

Neden öyle hissettim bilmiyorum ama bir şeyler havada kalmış gibiydi, olmamıştı.

Dediğim gibi bu türü pek okumam ama okuduğumda mükemmellik beklerim ne yazık ki beklentimi karşılamadı.

Üatelik geçmişe ve şimdiki zamana geçişler vardı. Tamam belki geçmişi görebilmek adına yapılmıştı, Tessa'nın geçmişte neler yaşadığını bilmek adına gerekiyordu belki de ama daha da sıkıcı olmuş gibiydi. Zaten kitabın yarısına kadar bir şey olsun diye sabırsızlandım.

Kitabın ortalarında kitap biraz açıldı, biraz hareket geldi gibi ama o kadar.

Kitapta beğendiğim kısımlardan biri Tessa'nın katille görüşmek için gittiğinde yaşananlardı... bir de güneş şapkası çiçeklerini Tessa'nın yakınlarına koyan kişinin kimliğiydi.

İtiraf etmek gerekirse bütün yavaş ve ağır ilerlemeye karşın sonu şaşırtıcıydı. Beklemediğim bir şey gerçekleşti.

Neyse çok fazla uzatmayayım. Çok büyük beklentim vardı bunu karşılayamadığı bir gerçek ama şaşırtıcı sonu ise... oldukça iyiydi.

Şaşırtıcı sonuna ve aralarda bazı sevdiğim detaylar adına 5 üzerinden 3 veriyorum kitaba. Eğer sizler psikolojik gerilimi seviyorsanız bir deneyin, benim çok sık okumadığım bir tür olduğundan dolayı farklı beklentilerim oluyor haliyle sizler sevebilirsiniz.

~~~*~~~
Kapanış diye bir şey yoktur. Sadece... farkındalık vardır. Bir daha geri gidemeyeceğini anlarsın. Hayatın tesadüflere bağlı oluşu hakkında diğer insanların bilmediği bir gerçeği öğrenirsin.
~~~*~~~


Kitabın adı           : Ölüm Çiçekleri
Yazarı                   : Julia Heaberlin
Orijinal adı          : Black - Eyed Susans
Çevirmen             : Belgin Selen Haktanır
Yayınevi                : Koridor Yayınları
Sayfa sayısı           : 424

Kitabın tanıtım yazısı: 

Her bölüm bir bulmacanın parçası gibi ilerleyen, okuyucunun çözüme adım adım yaklaştığı bir gerilim romanı.

On yedi yaşındaki Tessa, medyanın ona yakıştırdığı isimle “Güneş Şapkası Çiçeği”, azılı bir seri katilin elinden kurtulan tek kişidir. Polise verdiği ifadeyle katilin parmaklıklar ardına gönderilmesine yardımcı olmuştur – en azından o öyle düşünüyordur. Cesetlerle geçirdiği ve hafızasının silindiği travmatik otuz iki saatin ardından terapiye başlar.

Şimdi, yirmi yıl sonra, yatak odası penceresinin önündeki toprağa ekilmiş olan güneş şapkası çiçekleri, hapishanede olması gereken katilden gelen bir mesaj gibi durmaktadır. 

Tessa, hapisteki kişinin gerçek katil olmayabileceği gerçeğini itiraf etmeye artık hazırdır. Hafızasındaki boşluklardan gerçek katilin izini süren Tessa’nın bu cinayet bilmecesini çözmekten başka şansı yoktur.

“Psikolojik gerilimin derinliklerine dalmak isteyen okurlar için başarılı bir tercih ve sürükleyici bir karakter incelemesi.” –-Booklist-

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın