15 Şubat 2016 Pazartesi

1 Jennifer L. Armentrout - Köken [ Lux #4 ]


~~*~~
"Sadede gelelim Daemon. Anlaşmak için ne istersin?"
"Karşılığında tek bir şey isterim."
"Neymiş o?"
"Kat'i görmek."
"Bunun karşılığında ne yapacaksın peki?"
"Her şeyi yaparım ama önce Kat'i görmek istiyorum. Hem de şimdi."
~~*~~

Uzunca bir aradan sonra Lux Serisini bitirmeye karar verip kalan son iki kitabımı da peş peşe okumaya başladım. Köken bitti ve hali hazırda Direniş'e başlamışken hemen yorumu yazayım dedim :)

Artık bir çoğunuz bu seriyi biliyor ve hatta sonunu dahi getirdi serinin o yüzden okumayan kalmıştır diye düşünmeden rahatlıkla kitaptan bahsedebilirim.
Jennifer L. Armentrout, akıcı, merak uyandırıcı sıkmayan boğmayan, adrenalini bitirmeden heyecanı her an doruklara çıkmasını garantileyen bir kurgu oluşturmuş ve bunu ilk üç kitapta başarılı bir şekilde devam ettirmekle kalmamış serinin 4. kitabında doruklara çıkarmış.

Kitapta heyecanı ve adrenalini hissederken aşkı da hissetmemek mümkün değildi. Belki de bu kitap diğer üç kitabın yanında en aşkı hissettirendi. Çünkü Daemon ve Kat'in birbirlerine karşı yaptıkları onca fedakarlık ve birbirlerini hayatta tutmak adına verdikleri onca savaş aşk işte bu dedirtti.

Okuyan biliyor ki, 3. kitap Opal, Kat'in Diadalos'un eline düşmesi ile son bulmuştu. Bu kitapta ise, Diadalos'un ne olduğunu ne yaptığını ve dahası Kat ve Daemon'u neden bu kadar çok isteyip peşlerine düştüğünü anlatıyor.

Tüm o işkenceler, deneyler arasında Daemon ve Kat'in kusursuz aşkını da okumak kitabı sevilesi hatta tapılası duruma getiriyor.

~~*~~
"Sana acayip klişe bir laf söyleyeceğim şimdi, sıkı dur."
"Hazırım."
"Deliyim ama sana deliyim."
Kahkahayı patlattı. "Aman Tanrım. Harbiden çok klişeydi bu."
"Demedim mi?" Çenesini tutup dudaklarını dudaklarıma getirdim. "Kahkahana bayılıyorum. Bu da mı klişe peki?"
"Hayır." Öptü beni. "Hem de hiç."
~~*~~

Kitaptaki en büyük sürpriz ise Köken'lerdi. Kitaba başlarken kökenin hep Daemon'ın genleriyle, onun geldiği gezegenle ilgili olduğunu düşünmüştüm ama beni oldukça şaşırttı. Köken bambaşka bir şey çıktı!

Kitabın her satırı heyecan vericiydi ama özellikle Kat ve Daemon'ın 51. Bölge'den kaçma sahnesi ve Vegas'taki savaş kısmı... soluksuz okuttu!

Yazarın çok kötü bir özelliği var serinin her bir kitabını çok can alıcı noktalarda bitirmek... bunda da aynısını yaptı. Öyle bir bitti ki ağzım açık neye uğradığını şaşırmış bir halde kapattım arka kapağını.

Şayet seriye henüz başlamadıysanız, okumadıysanız tavsiyem 5 kitabını da peş peşe okumanız. Çünkü bir macerayı ara vermeden kesintiye uğratmadan okumuş olacaksınız.

Normalde kitaplarda karakter geçişli okumaktan hiç hoşlanmam. Bu kitapta Daemon ve Katy'nin tarafından anlatıldı, geçişliydi kurgu. Ama bu beni hiç rahatsız etmedi. İnanın ki sanki başka türlü yazılamazdı diye düşündüm. Her ikisinin de dünyasını okuma fırsatımız oldu bu şekilde.

Neyse çok uzatmadan bitiriyorum yorumu.

Kitabı ilk üç kitaptan daha çok beğendim. Hatta bayıldım. Niye bu kadar süre bekletmişim anlamadım :)

Yorumumu artık bitiriyorum ve şiddetle tavsiye ediyorum okuyun :D

Ahh bu arada yorumumu Katy'nin bir cümlesi ile bitirmek istiyorum. Bütün olayların, kaçmanın, hengamenin arasında Katy'nin bu düşüncesi... aha ben de olsam aynısını düşünürdüm dedim :)

~~*~~
"Tanrım, nasıl da özlemiştim kitaplarımı. 
Kucaklamak, sevmek, sıkmak istiyordum onları."
~~*~~

Katy'e deli, kaçık, uçuk diyebilirsiniz... ama hangi kitap kurdu aksini düşünüp kitaplarını es geçebilir ki ;) Sanırım bir kitap kurtları Katy'nin duygu ve düşüncelerini anlıyoruz değil mi ;)



Kitabın adı    : Köken
Orijinal adı   : Origin
Yazarı           : Jennifer L. Armentrout
Çevirmen      : Barış Emre Alkım
Seri bilgisi     : Lux #4
Yayınevi        : DEX
Sayfa sayısı    : 408

Kitabın tanıtım yazısı: 

Weather Dağı'nda işler çığırından çıktı, Kat yakalandı.
Artık onu bulmak için yaşıyorum.
Yoluma çıkan olursa.. yok ederim.
Onu kurtarmak için bütün dünyayı... yakarım.
Uzaylı ırkımı yeryüzüne... seveseve salarım.

Biliyorum, buradan kaçmamın ve Daemon'ı görmemin tek yolu, asimile olmuş gibi görünmek.
Kafam çok karışık, kime güveneceğimi, kötü adamların kimler olduğunu bilmiyorum.
Daedalus mu?
İnsanlar mı?
Yoksa Luxen'ler mi?

Daemon ve Katy hangi tarafta yer alacak; birlikte mi yoksa karşı karşıya mı savaşacaklar? 

1 yorum :

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın