27 Şubat 2015 Cuma

9 A. Meredith Walters - Karanlıkta Buldum Seni ( Find You in the Dark #1 )


~~~*~~~
"Onun yanındayken kendimi öyle kolay kaybediyordum ki.
O uyuşturucuydu, ben de iflah olmaz bir bağımlı."
~~~*~~~

Go Kitap, cidden çok güzel kitaplar çıkarmaya devam ediyor. Mıknatıslı kapak tasarımları,  mükemmel çevirileri, kolaylıkla okunabilir puntodaki yazımları ve imla hatası olmadan çıkan kitaplarıyla isimlerini sağlamlaştırmaya başladılar bence.

Henüz 4 kitapları çıkmış olmasına rağmen dördünü birden aldığım bir yayınevi! Gerisini siz düşünün.

A. Meredith Walters, kusursuz, dokunaklı ve sürükleyici bir kurgu oluşturmuş. Her ne kadar karakterlerinin henüz 17 yaşında olması yaşadıkları olaylar için küçük olduklarını düşünsem de okurken daha büyük bir yaş ortalaması içinde bu kurgu bu kadar güzel olmazdı diye kabulleniyorum.

Cidden okurken zaman zaman keşke daha büyük olsalardı dedim ama sonra... arkadaş daha büyük olsalardı ailelerine bağımlı olmazlardı o zaman da hikaye garip kaçardı diyerek yaş sorununu ortadan kaldırdım!

Çeviri çok güzeldi, kitap oldukça akıcı ve sürükleyiciydi. Kitapta eleştirilebilecek hiçbir hata yoktu! Bu kitabı eleştirenlerin kitaba haksızlık ettiklerini düşünürüm.

~~~*~~~
"Clayton Reed hakkında öğrendiğim tek bir şey varsa,
o da ona karşı savunmasız olduğumdu."
~~~*~~~

Kitabın kısaca konusuna değinmek gerekirse; Maggie 17 yaşında lise öğrencisi normal sizin benim gibi bir kız. Okulunda yeni yıla başladığında, okulun yeni çocuğu Clayton Reed ile tanışır. Tanışmaları ayak üstü ve biraz tartışmalı olması Maggie'nin ilgisini çeker derken Maggie bir şekilde Clayton ile arkadaşlık kurar ve arkadaşlıkları daha Maggie farkına varmadan çok farklı bir boyuta geçer. Birbirlerinden hoşlanan derken aşık olan bu iki genç, sıradan bir lise öğrenci ve sıradan bir lise aşkından daha fazlasını yaşamaya başlarlar. Çünkü Clayton hiç de normal değildir (fantastik bir şeyler beklemeyin,hiç de fantastiklik yok içinde). Clayton'ın ruhsal sorunları vardır ve Maggie bunları öğrenmesine rağmen ondan vazgeçemez derken çok fazla şey kaybetmeye başlar ve Clayton'ı hayatının merkezine oturmaya başlar. İşte olaylar bu nokta da patlak verir çünkü hiçbir şey olması gerektiği gibi ilerlemez!

~~~*~~~
"Senin olduğun odada, Maggie, tek gördüğüm sensin. Sen her şeyi güzelleştiriyorsun,
her şey senin sayende daha net oluyor. Kafamdaki deli sesleri susturuyorsun.
Seninleyken düşünebiliyorum, hatta nefes alabiliyordum. 
Senin bana yaşattığın hisler, şimdiye dek yaşadığım en inanılmaz, en korkunç hisler."
~~~*~~~

Kitap Maggie ve Clayton'ın küçük yaşlarına rağmen uğraştıkları büyük sorunları ve bunun yanında aşklarına nasıl bağlı olduklarını anlatıyor.

Biraz detaylı anlatmış olabilirim kitabın konusunu ama biliyorsunuz bazen kendimi tutamayabiliyorum :)) blogu takip edenler arada spoiler içerikli yorumlarımdan, yorum yazarken ne kadar kendimden geçerek bir kitabın her bir detayını anlatmadığımın kaldığını bilir :)

Bu noktada kitap içeriği uyarısı veriyorum. Sonra bana uyarmadan kitabı anlattı demeyin! Aslında çok içeriğe girmeyeceğim sadece içimde söylemek isteyip de tutamayacağım şeyleri söyleyeceğim :)

Öncelikle başlarda Clayton'ın annesi ve babası hakkındaki şeyleri, Allah biliyor ya okurken hep Clay'in uydurması diye düşünmek istemiştim ama bu ebeveyn müsvettelerinin ilerleyen sayfalarda gerçekten de Clay'in bahsettikleri gibi olmaları canımı sıktı! Nasıl insansınız siz ya! Madem ebeveyn olamayacaktınız ne diye çocuk yaptınız diyesim geldi!

Maggie'nin her şeyi içinde tutması ve Clay'i hep alttan alıp, ona karşı bu kadar zayıf olması zaman zaman beni sinir etti ama yine de aşk işte ya dedim... aşk her şeyi ikinci plana attırıyormuş. 

Daniel ve Rachel'in arkadaşlıklarını çok sevdim ve ikisinin arasında patlak veren aşk aşırı hoşuma gitti. Maggie'nin anne babasının davranışları cidden takdire şayandı! İşte bir tarafta evlatlarını düşünen anne baba diğer tarafta evladından utanan anne baba! 


~~~*~~~
"Dibe vurduğumun farkındaydım.
Güçlü bir akıntı beni dibe doğru çekiyordu. Güzel bir karanlığın derinliklerine
doğru çekiliyordum. Ve kendimi o karanlığın içinde kaybetmekten
memnundum."
~~~*~~~

İtalik kısımlar kitap içeriğiydi o kısımı bitirdim! Aslında çok fazla içeriğe girmedim ama yine de ucundan azıcık dokundurdum rahatsız olacak olan okumaz :)

Kitabı çoook beğendim. Okumayanlara tavsiye ederim, okumaya niyetli olanlara da biran önce okumalarını tavsiye ederim.

İtiraf etmek gerekirse kitaba ilk başladığım zaman Aspendos Yayınları'ndan çıkan Sana Vuruldum kitabı gibi çıkacak diye çok korktum ki zaten biliyorsunuz o kitabı pek beğenmemiştim ama sonra bu kitabı okuyunca nasıl bir hata yaptığımı fark ettim. Cidden bayıldım bu kitaba!

~~~*~~~
"Bazen özür dilemenin yetmediğini öğrendim. 
Bazen gerçekten değişmek gerekiyormuş."
~~~*~~~

Find You in the Dark Serisi


~~~*~~~
"Bazen aşk her şeyi kurtarmaya yetmez ve yapabileceğin en iyi şey
bırakıp gitmek olur. Ne kadar canını yaksa da..."
~~~*~~~


Kitabın orijinal adı: Find You in the Dark
Çevirmen                : Duygu Yücel
Yayınevi                  : Go Kitap
Sayfa Sayısı            : 450


Kitabın tanıtım yazısı: 

"Sen beni karanlıkta buldun ve kendimden kurtardın. Seni sonsuza dek seveceğim." Maggie Young, kendi deyimiyle, küçük bir kasabada, süper not ortalaması ve sıradan okul aktiviteleriyle yaşayıp giden sıradan bir kızdır. Normal bir ailesi, normal bir okulu, normal arkadaşları, kısacası normal bir hayatı vardır. On sekiz yaşına girmek için gün sayan Maggie, artık sıra dışı bir şeyler yaşamak, tutkuyla sevebileceği bir şeylere sahip olmak ister. Ve Kader Karşısına Clayton Reed'i Çıkartır…

Clayton Reed. Kasabadaki yeni çocuk. Kimseye yüz vermeyen gizemli yakışıklı. Geçmişinden kaçıp sığındığı bu küçük kasabada, her şeyden ve herkesten uzak durmaya kararlı. Maggie Hariç…

Herkesten köşe bucak kaçan Clayton, dış dünyayla arasına kalın duvarlar örse de Maggie o duvarların ardında neler olup bittiğini öğrenmeye kararlıdır. Çünkü tanıdığı hiç kimseye benzemeyen bu gizemli yabancıya deliler gibi âşık olmuştur. Ama o duvarların ardında yaşananlar Maggie'nin tahmin edebileceğinden çok daha korkunçtur. Clayton çok geçmeden adeta bir kelebek gibi Maggie'nin ışığına kapılıp özgürleştiğini sanır, Maggie ise Clayton'ın karanlığına hapsolur. Gün geçtikçe büyüyen bu karanlık, ikisini de yavaş yavaş yutarken onlar aşklarının her şeyin üstesinden geleceğine inanmaya devam eder. Çünkü delice bir aşktır onlarınki. Ya da belki sadece delilik… New York Times çok satan yazarı A. Meredith Walters'tan kırık bir "ilk aşk" hikâyesi...



9 yorum :

  1. Okunacak çok kitap . İçeriğe bakıldığında, okunabilecek bir kitap. Ama okunacak o kadar çok kitap var ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence başlarken bunu da dikkate alıp başlamalısınız :)

      Sil
  2. Diğer kitaplarının Türkçesi var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki yok, ama yayınevi çıkarır diye düşünüyorum =)

      Sil
  3. kitabın sonunda söylediğim tek şey neyse artık diğer kitapta kavuşurlar dedim. ama diğer kitabın yan karakterleri konu aldığını görünce neye uğradığımı şaşırdım.kendimizi mutlu sonlara o kadar adapte etmişiz ki, mutsuz bir son olduğunda eror verriyor beyin. :D mutsuz biten hikayelere alışkın değiliz biz. yağmur yağarken kitabında da, aynı yıldızın altında kitabında da eror verdi beyin. :)

    YanıtlaSil
  4. lan ben kitabı okurken ağladım ne lan bu her sayfasında ayrı ayrı ağlıyorum ama merak ettiğim tek birşey var megiye noluyo sonradan unutabiliyomı clayı onu merak ediyorum yada clay geri dönüyomu noluyo kafayı yicem nolursunuz bana biriniz cvp verin nolursunuz ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lanlı konuşmazsanız sevinirim, sırf sizi cevapsız bırakmamak adına yayınlıyorum yorumunuzu, normalde bu tür kaba kelimelerin içeriğinde bulunduğu yorumları yayınlamıyorum.

      Kitabın devamı var, yakında Go Kitap çıkarakacak. Clay ve Maggie'ye ne olduğunu 2. kitapta öğreneceğiz.

      Sil
    2. Yayın evi ne zaman yayınlayacak 2.kitabı biliyor musunuz ? Yayın evine yazdim bir sürü kez ama cevap gelmedi nne yazık ki 😕

      Sil
    3. 2. kitap çıkalı baya oldu. Gölgedeki Işığım adıyla yayınlandı 2. kitap, bulabilirsiniz.

      Sil

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın