25 Ocak 2013 Cuma

2 Jennifer L. Armentrout - Obsidiyen [ Lux #1 ]


Lux serisinin ilk kitabı ve ben çok beğendim. Başlarda biraz sanki Twilight havası sezinledim. Uzaylı bir çocuk uzak durması gereken insan bir kız... Hatta bazı sahneler anımsattı da ama genel anlamda özgünlük olan ilginç ve çok kolay okunacağı gibi zevkli okuma saatleri vaat eden bir kitap olduğunu söyleyebilirim.

Yazarın dili çok iyi... Cidden çok sade, anlaşılır, kolay okunan, akıcı ve sürükleyici bir dili var. Kurgusu da çok iyi kopukluklar yok ve tamamen oturtulmuş... Karakterleri olsun, yer betimlemeleri olsun tam okuyucunun kafasında canlandıracağı şekildeydi.



Yazar kitabın sonunda iki bölüm tam anlamıyla Daemon tarafından merak edeceğimiz sahneler onun dilinden yazılmıştı. Kitap hep Kat'in dilindendi ama en merak ettiğim -okuyan çoğu okuyucunun da merak edeceğini düşündüğüm- iki kısım Daemon'ın ağzından anlatılmıştı ki bunu çoook sevdim. En azından onun da tarafından okuduk ve içindekileri gördük :)

Daemon'a zaman zaman sinir olsam da sevdiğim bir karakterdi ve açıkçası bazen bazı sinir edici sözleri onda sevimli hale geliyordu. Dee ise tam bir şeker kızdı. Kat'in davranışlarını ise hep onayladım ki bu ilk defa bir kitapta oluyor. Hep öyle böyle şöyle yapmamalıydı dediğim bir ana kadın karakter olurdu ama Kat... Harikaydı. Hele ki Ash'in kafasına makarnaları indirmesi... Anlatılamaz...

Çok konuşup kitap içeriğine girmeyeceğim. Kitabı hatta seriyi tavsiye ederim eğer fantasik&aşk kitapları seviyorsanız. Ahh bir de vampirmiş kurt adammış ve bunların türevlerinde olan yaratıklarmış okumaktan sıkıldıysanız bu gayet farklı bu yüzden bile tavsiye edebilirim :)) Ben çok sevdim... İlk DEX kitabımdı ve yayınevinin çevirideki kusursuzluğu çok hoştu. Gerçi küçük imla hataları gördüm ama önemsemiyorum şahsen. Umarım ikinci kitap kısa zamanda gelir.

Küçük bir dip not olsun :) Kapağa bayıldım :))

Kitabın konusunu aşağıda belirtiyorum:


"Her şeye yeniden başlamak çok berbat.
Annemle birlikte Batı Virginia’ya taşındığımızda, kendimi sıkıcı işlere adamıştım, ta ki tüyler ürpertici yeşil gözleri ve kaslı vücuduyla yan komşumuz karşımda dikilene kadar Ama işler tahmin ettiğiniz gibi gitmedi.
O, ağzını açtı.
Daemon hem kabaydı hem de kendini beğenmiş bir pislikti.Birbirimizden hoşlanmamıştık. Tam hikâye burada bitiyordu ki bir kazaya uğradım ve Daemon zamanı dondurarak beni kurtardı.
Yakışıklı uzaylı komşum üzerimde bir iz bırakmıştı.
Yanlış okumadınız. O, bir uzaylı. Daemon ve kız kardeşinin yeteneklerini çalmak isteyen düşmanları vardı ve Daemon’ın bıraktığı iz bütün düşmanları başıma toplamıştı.
Bu korkunç durumdan canlı kurtulmak içinse tek yapmam gereken üzerimdeki uzaylı izi etkisini yitirene kadar Daemon’ın yanından ayrılmamaktı." 
“Obsidiyen’e bayıldım. Romanı bir gecede bitirmeye, kendinizi Daemon’a kaptırmaya ve serinin ikinci kitabı için sabırsızca beklemeye hazır olun.” - Deborah Cooke, The Dragon Diaries
“Daemon ve Katy, ateşle barut gibi. Her bölüm nefesinizi kesecek ve dahası için yalvaracaksınız.” - Jus Accardo, Touch
“Armentrout’un yeni serisinin ilk kitabı başından sonuna hiç azalmayan bir heyecanla akıp gidiyor.” - RT Book Reviews 

2 yorum :

  1. Kitabın adını çok sık duydum ama uzaylı falan muhabbetini görünce çok ilgimi çekmedi. Ama yorumundan sonra merak ettim açıkçası :) Okuyabilirim.

    YanıtlaSil
  2. Uzaylı da bizim filmlerde gördüğümüz uzaylılardan değiller tamamen ışıktan oluşan varlık bunlar bir de kötüleri var onlarda karanlıktan oluşuyorlar. Öyle uzaylılar. AÇıkçası bana ilginç geldi o kadar sıkılmıştım ki vampir kurt adama muhabbetinden ilaç gibi geldi :D

    YanıtlaSil

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın